Codzienny Wiadomości Branżowe

Urlop, wypoczynek, wakacje – którym biurom podróży Polacy powierzają ich planowanie?

Itaka i TUI – z tymi biurami podróży Polacy chcą planować swoje urlopy. Wynika tak z 12. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

Aż 1/5 respondentów wybrała biuro podróży Itaka jako markę najbardziej godną zaufania. Jest ona tegorocznym laureatem Złotego Godła European Trusted Brands. Markę tę często wskazywali mężczyźni, a także osoby młodsze, w wieku do 30 roku życia oraz osoby posiadające rodzinę z dziećmi do lat 15. Itaka zdobyła zaufanie Polaków również w poprzednim roku, otrzymując Złotą Statuetkę.

Marka TUI to zdobywca Kryształowego Godła. Konsumenci cenią TUI za jakość świadczonych usług oraz silny wizerunek. Marka TUI zwyciężyła również w Niemczech oraz Austrii. W Polsce TUI odebrało zwycięstwo marce Triada, ubiegłorocznemu laureatowi Kryształowej Statuetki, której wycieczki są organizowane obecnie przez touroperatora Sky Club.

Z roku na rok rośnie liczba Polaków korzystających z biur podróży mimo wybuchających co pewien czas w mediach afer uderzających w wizerunek całej branży. Rodacy jednak się nie zniechęcają, chociaż z wyjątkiem lidera w rankingu zaufania (Itaka) zmieniają swoje preferencje. Jedne biura turystyczne awansują, inne (np. Neckermann) tracą w opinii Polaków – komentuje wyniki Profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godło, przyznawane jest w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Similar Posts