Wiadomości Branżowe

Bangkok najpopularniejszym miejscem globalnych odwiedzin

Region Azji i Pacyfiku głównym trendem w tegorocznym rankingu MasterCard - Global Destination Cities Index Według opublikowanego przez MasterCard rankingu Global Destination Cities Index, Bangkok stał się najczęstszym celem odwiedzin turystów i biznesmenów z całego świata. Niewielką różnicą, bo
Teaser

Region Azji i Pacyfiku głównym trendem w tegorocznym rankingu MasterCard - Global Destination Cities Index

 

Według opublikowanego przez MasterCard rankingu Global Destination Cities Index, Bangkok stał się najczęstszym celem odwiedzin turystów i biznesmenów z całego świata. Niewielką różnicą, bo niespełna 1% wyprzedził Londyn. Oczekuje się, że do końca 2013r. Bangkok utrzyma prowadzenie, wyprzedzając m.in. tak znane miasta jak Londyn, Paryż, Singapur czy Nowy Jork.

Po raz pierwszy od wprowadzenia przez MasterCard rankingu Global Destination Cities Index na jego czele stanęło miasto azjatyckie. Na kolejnych miejscach plasują się: Londyn, Paryż, Singapur, Nowy Jork, Stambuł i Dubaj. Pozostający na trzecim miejscu Paryż odnotował spadek odwiedzin osób z innych krajów. Największym wzrostem odwiedzin cieszą się Stambuł i Dubaj. W badaniu skoncentrowano się na najwyższym odsetku turystów z zagranicy w roku 2013.

Zauważalnym trendem tegorocznego raportu jest dominacja regionu Azji/Pacyfiku. Wśród 132 miast w rankingu, 42 to kraje azjatyckie. Bangkok jest ścigany przez Singapur, Kuala Lumpur, Hong Kong, Seul, Szanghaj oraz Tokio. Pięć miast z finałowej dziesiątki znajduje się         w rejonie Chin.

Ann Cairns, prezydent ds. rynków międzynarodowych w firmie MasterCard, komentuje: „Tegoroczny wskaźnik odzwierciedla dominującą pozycję regionu Dalekiego Wschodu i idące za tym przewartościowanie części świata, spowodowane wzrostem znaczenia wschodzących rynków. Zwrot ten jest ponadto wzmacniany dzięki płatnościom elektronicznym, które umożliwiają udział w globalnej gospodarce ludziom, którzy wcześniej nie mieli takich możliwości. Płatności te ułatwiają prowadzenie biznesu i wpływają na rozmaite obszary gospodarki światowej, np. turystykę i podróże. Plastikowy pieniądz stał się już niemal standardem. Wiele linii lotniczych nie akceptuje już gotówki przy płaceniu za posiłki i napoje”.

Thawatchai Arunyik, przedstawiciel ministerstwa turystyki Tajlandii mówi o pierwszym miejscu Bangkoku: „Turystyczne hasło reklamowe ― Niesamowita TajlandiaZawsze Cię zadziwi ― jest niewątpliwie doskonale dobrane, skoro nasza stolica wspięła się na pierwsze miejsce w rankingu. To miejsce jest wyrazem uznania dla naszej branży hotelarskiej, transportowej, kulinarnej i wielu innych”.

A to już wiesz?  Oferta Triady - Zwiedzanie 2012 już w sprzedaży

Dr Yuwa Hedrick-Wong, doradca ds. ekonomii globalnej w firmie MasterCard i jednocześnie autorka raportu, stwierdza: „Od ubiegłego roku Bangkok odnotował olbrzymi postęp. Jego pozycja numer jeden nie jest jedynie pierwszym miejscem dla Azji ― symbolizuje ona wzrost znaczenia tzw. globalnego południa, obejmującego większość Afryki, Azji i Ameryki Południowej. Nieuniknioną konsekwencją większej liczby odwiedzających z całego świata jest nacisk na stałe udoskonalanie infrastruktury publicznej. Przy odpowiedniej polityce jest to proces samonakręcający się: więcej odwiedzających prowadzi do większych inwestycji w tkankę miejską, co zwiększa atrakcyjność miasta i przyciąga kolejne osoby.”

Zdając sobie sprawę z wyjątkowości oferty czołowych miast, firma MasterCard ogłasza platformę promocyjną „Piątka Bezcennych Miast”, w skład której wchodzą: Londyn, Paryż, Singapur i Nowy Jork z pierwszej piątki rankingu oraz Los Angeles z miejsca 20. Te miasta nie tylko przyciągają zagranicznych turystów, ale są również najlepszym miejscem dla osiedlenia się na stałe. Program przeznaczony jest dla posiadaczy kart MasterCard. Obejmuje on ekskluzywny dostęp do największych atrakcji kulturalnych, sportowych i rozrywkowych, począwszy od teatrów londyńskiego West Endu, przez paryski Luwr, nocne światła Singapuru, na najlepszych miejscach na stadionie nowojorskich Jankesów skończywszy.

Global Destination Cities Index firmy MasterCard szereguje miasta ze względu na liczbę odwiedzających je osób z całego świata oraz kwot wydawanych w tych miastach przez obcokrajowców. W 2013 r. jest prognozowany wzrost tego wskaźnika. Powiązane z nim sprawozdania nie wykorzystują danych transakcyjnych ani wielkości obrotów firmy MasterCard.

Global Destination Cities Index firmy MasterCard jest regularnie aktualizowany w momencie pojawienia się nowych danych.

O MasterCard Worldwide:

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.

A to już wiesz?  Emirates kontynuują rekrutację personelu pokładowego w Polsce

Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Conversations Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn.

< 242599" >
Źródło MasterCard. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy