Znaczący wzrost sprzedaży, udany start modelu franczyzowego, otwarcie nowych punktów – Domino's Pizza  przedstawia raport z działalności oraz wyniki finansowe za ubiegły rok.
2013 rok był dla Domino’s Pizza w Polsce okresem dynamicznego rozwoju i realizowania nowych inwestycji. Sprzedaż detaliczna w sieci wzrosła o 66% z 1,85 mln funtów brytyjskich w 2012 roku do 3,0 mln. Sprzedaż detaliczna e-commerce wzrosła aż o 140% w porównaniu do 2012.  Domino's Pizza odnotowała 43% wzrost sprzedaży rok-do-roku i 46% wzrost marży brutto rok-do-roku. Sprzedaż rosła w tempie dwucyfrowym przez ostatnie 5 kwartałów z rzędu. W styczniu 2014 udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży w dostawie wynosił 59%.
Nowe punkty
Liczba lokali Domino’s Pizza wzrosła o 36% i obecnie polska sieć składa się z 19 punktów. Uruchomione zostały m.in. dwie pierwsze pizzerie w Krakowie, a w październiku został otwarty pilotażowy punkt oparty na modelu franczyzowym. Franczyzę powierzono Jakubowi Stępniowi, związanemu z Domino's od wielu lat. Jakub rozpoczynał pracę w Domino's w 2005 roku w Anglii jako kierowca. Po roku był już menedżerem pizzerii. Następnie przeniósł się do Irlandii, aby jako zastępca menedżera pracować w pizzerii mającej największą sprzedaż spośród 10.000 pizzerii Domino’s na świecie. „W godzinach szczytu w takiej pizzerii pracuje 50 dostawców pizzy jednocześnie" - mówi Jakub. W 2008 wrócił do Anglii, aby zostać Area Managerem. W 2010 Jakub wrócił do Polski i rozpoczął pracę dla Domino's Pizza. Zaczynał jako Training Manager, a następnie jako Area Manager. Ostatnio pracował jako Sales Strategy Manager. „Zawsze chciałem mieć swoją własną pizzerię, dlatego kiedy pojawiła się okazja podpisałem umowę z Domino's Polska. Wyniki mojej pizzerii są na tyle obiecujące, że obecnie prowadzę rozmowy z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi finansowaniem kolejnych pizzerii Domino's prowadzonych przeze mnie. Nie bez znaczenia w tych rozmowach jest fakt, iż Domino's to międzynarodowa, uznana marka" – dodaje Jakub.
Utrzymanie dynamiki rozwoju
Peter Shaw, dyrektor generalny DP Poland PLC, podsumowuje raport i rysuje wizjÄ™ przyszÅ‚oÅ›ci spółki tymi sÅ‚owy: „Miniony 2013 rok byÅ‚ okresem znaczÄ…cego rozwoju naszej firmy. W tym czasie zwiÄ™kszyliÅ›my liczbÄ™ lokali. OtworzyliÅ›my trzy nowe punkty poza WarszawÄ…, dwa w Krakowie i jeden w Piasecznie. W październiku ubiegÅ‚ego roku uruchomiliÅ›my też pierwszy lokal franczyzowy w Warszawie, który bardzo szybko zaczął osiÄ…gać obiecujÄ…ce wyniki. Nie wykluczamy, że to wÅ‚aÅ›nie model franczyzowy odegra kluczowÄ… rolÄ™ w rozwoju sieci Domino’s w Polsce. MajÄ…c na uwadze wzrost sprzedaży, skoncentrowaliÅ›my siÄ™ także na podniesieniu marży brutto poprzez optymalizacjÄ™ kosztów lokalowych i przy zachowaniu wysokiej jakoÅ›ci produktów. Ponadto wdrożyliÅ›my nowy format lokali co pozwoliÅ‚o na znaczÄ…cÄ… redukcjÄ™ kosztów, zwiÄ…zanych z wystrojem i aranżacjÄ… oraz z  opÅ‚atami eksploatacyjnymi. Nasza strategia na 2014 opiera siÄ™ na dalszej budowie świadomoÅ›ci marki i rozwijaniu sprawdzonego modelu biznesowego. W najbliższym czasie planujemy też otwarcie 2 nowych lokali w Warszawie i Krakowie.Â