Wirtualny Manekin 3M, jako przykład innowacyjnego medium w komunikacji i kreatywnego podejścia do POS
Firma 3M po raz kolejny zaskoczyła swoich klientów pomysłowością! Dobrze już znaną na rynku polskich technologię tylnej projekcji obrazu VikuitiTM wykorzystała do zbudowania Wirtualnej Hostessy. Podczas konferencji towarzyszącej targom Euro-Reklamy, które odbyły się w Poznaniu, firma 3M Poland zaprezentowała Wirtualnego Manekina – Lucy. Konferencja była poświęcona tematyce Digital Signage. Firma 3M występowała, jako platynowy partner imprezy. Lucy to Wirtualny Manekin, który wzbudza wielkie zainteresowanie we wszystkich miejscach gdzie jest eksponowany.
Poprzez aplikację folii do tylnej projekcji VikuitiTM na akrylowy szablon sylwetki postaci realnych rozmiarów i projekcję 2D wypowiedzi – otrzymaliśmy Wirtualnego Asystenta pełniącego funkcję POS. Jest to przykuwający uwagę sposób komunikacji przekazu reklamowego.
Główna zaleta takiego rozwiązania? Wirtualny Manekin gwarantuje zainteresowanie klientów i sprawia wrażenie realnej postaci. Doświadczyli tego również uczestnicy konferencji w Poznaniu – w momencie uruchomienia prezentacji Wirtualna Hostessa 3M „ożyła” i w blasku fleszy perfekcyjnie odegrała swoją rolę.
Za każdym razem jesteśmy świadkami zaskoczenia klientów na widok Lucy, Wirtualnego Manekina produkcji 3M – mówi Maciej Stężycki, kierownik sprzedaży produktów do reklamy wizualnej – ich reakcja jest bardzo podobna, pojawia się uśmiech, niedowierzanie i wnikliwe oglądanie manekina, który tak wiernie i realistycznie imituje żywą osobę. Często padają też pytania o dostępność wersji 3D takiego modelu.
Wirtualny Manekin generuje pozytywne wrażenia u Klientów dodatkowo posiada atuty, jako medium komunikujące treści reklamowe. Wiele firm i agencji reklamowych poszukuje innowacyjnych sposobów, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Taka forma przekazu jest gwarancją dużego zainteresowania. Sam komunikat, np. wiedza na temat promowanego produktu, jest podany w sposób intrygujący, co sprawia, że informacja łatwiej zapada w pamięć klienta i zwiększa szansę na zakup danego produktu. Ponadto przekaz reklamowy jest dostosowany do pory dnia, lokalizacji, jego treść można w łatwy i szybki sposób modyfikować. Komunikat jest efektywniejszy, jeśli dodatkowo zastosowany zostanie czujnik ruchu. Należy wymienić również korzyści praktyczne – sama hostessa nigdy nie jest zmęczona, nie narzeka, nie robi sobie przerw i potrafi zwabić swoim uśmiechem każdego z przechodzących klientów!
Potęga możliwości w wykorzystaniu ekranów-manekinów do tylnej projekcji obrazu VikuitiTM jest nieograniczona. Przekaz reklamowy może być realizowany przez znane gwiazdy, popularne osobistości czy też bohaterów kreskówek. W tym wypadku ograniczenie stanowi jedynie ludzka wyobraźnia.
Technologia tylnej projekcji obrazu VikuitiTM ma zastosowanie w wielu dziedzinach: handel i reklama to tylko jeden aspekt aktualnie związany z promocją Wirtualnych Manekinów. Jest ona również przydatna w edukacji. Wykorzystuje się ją w przekazie informacji stosując technologię tylnej projekcji obrazu VikuitiTM w postaci telebimów, interaktywnych tablic informacyjnych, czy też jako alternatywę dla flip-chartów podczas konferencji. Ekrany i folie do tylnej projekcji VikuitiTM 3M znajdują zastosowanie nawet w prywatnych domach, jako wielkiego formatu ekrany kina domowego.
3M Digital Signage może być odpowiedzią na potrzebę rozwijającego się rynku reklamowego i poszukiwania coraz nowszych nośników reklamowych. Firma 3M oferuje komplementarne rozwiązania dzięki połączeniu technologii tylnej projekcji obrazu VikuitiTM, technologii dotykowej 3M MicroTouchTM, systemów wizualnych 3M, folii do grafik reklamowych Scotchprint GraphicsTM oraz nowoczesnemu oprogramowaniu 3M Digital SignageTM.
http://media.edelman.pl/pl/pr/119164/wirtualny-manekin-3m-jako-przyklad-innowacyjnego-medium-w-komunikacji-i-kreatywnego-podejscia-do-pos